2011′in Facebook üzerinden alışverişin yükselişe geçeceği ve e-ticaretin şekil değiştirerek F-ticarete dönüşeceği bir yıl olması bekleniyordu. Facebook’ta mağaza açacak firmaların yanında sosyal ağın sanal para birimi Credits’in kullanımının artacağı da öngörüler arasında yer alıyordu.
Credits’in kullanımı artsa da Facebook mağazaları beklenen ilgiyi görmedi ve yıl içerisinde açılan bir çok mağaza hızla kapandı.
Peki bu F-ticaretin sonu anlamına mı geliyordu?
Ülkemiz de dahil olmak üzere Facebook’ta açılan mağazalar kullanıcılar tarafından talep görmez iken son aylarda sosyal alışveriş etiketi altında yeni bir iş modeli parlamaya başladı: sosyal hediye servisleri. Facebook üzerinden hediye gönderme modeli üzerinden çalışan mobil destekli bu servisler, Facebook mağazalarının pek örtüşmediği sosyal alışveriş kavramını sahiplendiler.
0 yorum:
Yorum Gönder